Home » Marketing Scan & Plan

Marketing Scan & Plan

De Nederlandse consument is sterk online georiënteerd, maar het mkb speelt daar slechts in beperkte mate op in. De helft van het mkb geeft aan nog geen 5% van de omzet uit online activiteiten te halen. Ik vertelde het al in mijn introductievideo. Het is de hoogste tijd om het roer om te gooien. Weg met verspilling van tijd en geld, op naar een ROI die bij Marketing Automation past! 🙂

Om in kaart te brengen hoe jouw organisatie ervoor staat heb ik het product  “Scan & Plan” ontwikkeld. Ik breng de persona’s & customer journey in kaart.

Voorbeeld Personas -Marketing Automatic
Voorbeeld Personas -Marketing Automatic
Customer Journey Example - Marketing Automatic
Customer Journey Example – Marketing Automatic

Daarna duik ik de analyze systemen in om een beeld te krijgen van de huidige set-up. Hierbij som ik quick-wins op, zodat je direct een lijst hebt om mee aan de slag te gaan. Daarnaast schrijf ik een plan waarin heldere doelstellingen & KPI’s voor de komende 12 maanden zijn opgenomen. De opdrachtgever ontvangt een verslag in presentatievorm waarbij de huidige inrichting, verbeterpunten en een plan voor de toekomst beschreven staat.

Maar ik kan dit natuurlijk niet alleen. Daarom vraag ik van de opdrachtgever om een dagdeel te investeren. Gedurende een 4 uur durende workshop praten we door jullie marketing set-up heen. We gaan aan de slag met persona ontwikkeling en brengen op speelse wijze jullie customer journey in kaart. Wel zo gezellig, leren we elkaar meteen kennen. 🙂

Marketing Scan

De marketing scan geeft je inzicht in de huidige online marketing inrichting en laat zien waar kansen ter verbetering  liggen. Hierbij worden de kanalen e-mail, search, en website onder de loep genomen.

Dit kun je van de marketing scan verwachten:

  • Geeft een beeld van de huidige inrichting en verbeterpunten.
  • Vergelijkt e-mailmarketing met cijfers van bedrijven binnen dezelfde sector.
  • Beoordeeld huidige kanalen a.h.v. verzamelde data.
  • Geeft een uren-inschatting van voorgestelde verbeteringen.

Het resultaat van de marketing scan is een rapport met een overzicht van de inrichting op de volgende kanalen:

  • Zoekmachines (SEO)
  • Website & Analytics
  • CRM
  • E-mailmarketing

Plan

Nadat de marketing scan is uitgevoerd, begin ik met het onderzoeken van de juiste Marketing Automation strategie. Van het plan kun je het volgende verwachten:

  • De doelgroepen & customer journey worden tijdens de meeting, samen met de opdrachtgever in kaart gebracht.
  • De customer journey wordt daarna op een heldere wijze uitgewerkt.
  • Het plan bevat een voorstel voor:
    • het aanpassen van bestaande campagnes;
    • het inrichten van nieuwe campagnes.

Het resultaat is een presentatie waarin het volgende omschreven staat:

  • Heldere doelstellingen & KPI’s voor de komende 12 maanden.
  • Doelgroepen uitgedrukt in persona’s.
  • Verbeteringen binnen de customer journey zijn op een duidelijke manier vormgegeven.
  • Een voorstel voor de eerste verbeterfase (eerste halfjaar).

Zodra het Scan & Plan rapport is uitgebracht dan is het aan de opdrachtgever om te kiezen of het project intern wordt opgepakt of wordt uitbesteedt. Ook hier kan ik de opdrachtgever ondersteunen. Mijn dienstverlening bestaat uit zowel advies als uitvoering.

Voor het product Scan & Plan reken ik eenmalig €1500,- (exclusief btw). Heb je interesse of wil je meer informatie? Laat even je gegevens achter, dan neem ik contact met je op.

    Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

    Henno van de Hee

    Ik ben Henno. Mijn passie ligt bij het enthousiasmeren van online publiek en deze omzetten naar tevreden & terugkomende klanten. Na ruim 10 jaar ervaring opgedaan te hebben binnen het vakgebied ben ik Marketing Automatic gestart. Om jou te helpen bij het automatiseren van je online-marketing-doelen, zodat je zoveel mogelijk rendement uit je investering haalt met zo min mogelijk tijd en middelen.

    Translate »